HOGYAN SZABADULHATUNK MEG A PLUSZ KILÓKTÓL?

A téli súlynövekedés logikailag indokolható ugyan, mégsem kellene normális, rendszeresen megismétlődő jelenséggé válnia. A hízás oka leginkább az, hogy a téli hónapokban kevesebbet mozgunk (tisztelet a kivételnek, hiszen akadnak, akik ugyanolyan intenzíven űzik a téli sportokat, mint a nyáriakat). Ennek következtében kevesebb energiát bocsátunk ki magunkból, azaz kevesebb kalóriát égetünk el. Másrészről a kalóriafelvételünk a téli időszakban paradox módon sokkal nagyobb. Azért is, mert a téli hónapokban kalóriadúsabb ételeket fogyasztunk: felvágottat, szalonnát, kolbászt stb. – a hagyományos házi disznóvágásoknak és egyéb szokásoknak köszönhetően.

A fent leírtakból egyértelmű, hogy télen a kalóriabevitel mértéke meghaladja a -leadásét, ezért az energia felhalmozódik a testben. Sajnos az energia zsírpárnák és “úszógumi” formájában éppen azokon a helyeken rakódik le, ahol egyáltalán nem szeretnénk.

Elsősorban azt kell szem előtt tartanunk, hogy a kalóriabevitel alacsonyabb mértékű legyen, mint a -leadás. Természetesen szóba sem jöhet a nulla kalóriabevitel, azaz az éhezés, ami a belső környezet lebontását előidéző, súlyos katabolizmushoz vezethet. Az egészséges fogyáshoz ésszerű hozzáállásra, rendszeres cselekvésre van szükség. Ez nem azonos a szélsőségesen gyors súlyvesztéssel.

Ésszerű fogyás

Egészségesnek a fogyás akkor minősíthető, ha az első hónapban 2-4 kilogrammot adunk le, majd minden azt követő hónapban 1-2 kilót. Ily módon rendszerint sikerül optimális idő alatt, vagyis nyárra elérni az eredeti testsúlyunkat.

A kalóriabevitel csökkentése a gyakorlatban azt jelenti, hogy jelentős mértékben korlátozzuk a zsíros és édes (azaz kalóriadús) ételek fogyasztását. Ne együnk különböző rántott, fritőzben sült ételeket, továbbá zsíros húst, vagdaltat, szalámit, chipset, töpörtyűt, mert ezek tele vannak zsírral. Az édességeket is érdemes elkerülni, elsősorban az egyszerű cukrokat (szacharóz), valamint az olyan ételeket, amelyekben ezek nagy mennyiségben vannak jelen: cukrászkészítmények, sütemények, torták és hasonlók. Ezek az ételek ráadásul margarint, kalóriadús tölteléket és krémet tartalmaznak, amelyek a magas zsírtartalmuk okán sem előnyösek. Zárjuk ki továbbá az édes üdítők – limonádé, kóla – fogyasztását. Cukorral ne édesítsünk se teát, se kávét. Vigyázzunk az alkohollal is, hiszen minden alkohol, legyen bármilyen formájú, “kalóriabomba”.

Együnk gyakrabban, de kevesebbet. A napi ételmennyiséget osszuk szét több adagra. A legjobb, ha naponta legalább ötször étkezünk: reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna, végül 5 óra tájt egy könnyű vacsora. Délután 5 óra után és lefekvés előtt már semmilyen ételt ne vegyünk magunkhoz.

Igyunk sok folyadékot, naponta legalább 2 liter vizet. A legjobb, ha tiszta vizet, csapvizet fogyasztunk. Az ideális az, ha a szükséges folyadékmennyiség nagy részét, kb. kétharmadát (2 liter) a délelőtti órákban isszuk meg, majd délután, estig fogyasztjuk el a fennmaradó 1 litert.

A mozgás nagyon fontos. Olyan mozgásformákat részesítsünk előnyben, amelyek garantálják a megfelelő kalórialeadást. Ilyen lehet a gyors gyaloglás (legalább napi 1 óra), esetleg a kerékpározás vagy a dombra sétálás, a lépcsőzés, a túrázás, az úszás stb. Ha nem vagyunk edzettek, akkor a megterhelést folyamatosan növeljük (ezzel megelőzzük az egészségkárosodás kockázatát, a sérüléseket, az izomlázat, a korai elfáradást, valamint azt, hogy elmenjen a kedvünk a mozgástól).

Támogatás Energy termékekkel

A Gynex gyógynövény-koncentrátum elsősorban a nők esetében már sokszor bizonyított az egészséges súlycsökkentés terén. Ha tartjuk magunkat a fent ismertetett szabályokhoz és eleget mozgunk – a Gynex-szel együtt garantált a kalóriaégetés sikere.

A készítmény javasolt adagolása, úgy hiszem, mindenki előtt ismert, de a biztonság kedvéért még egyszer közreadjuk: az első 7-10 napban alacsonyabb adagokkal kezdünk, azaz naponta 2-3x2-3 csepp, egy pohár vízzel elfogyasztva, kb. fél órával étkezés előtt vagy egy órával étkezés után. Ezt követően folyamatosan növeljük az adagot a maximális mennyiségig, azaz naponta 3x7 cseppig. Három hét után következzék egy hét szünet, majd csináljunk végig még egy 3 hetes kúrát, de azt már a maximális adagolással (illetve azzal az adagolással, amellyel az első 3 hetet befejeztük).

A következő sikeresen alkalmazható készítmény a King Kong. Férfiaknál, nőknél egyaránt eredményes. A King Kong esetében elég kevésbé megerőltető, de rendszeres mozgást végezni, miközben ésszerűen csökkentjük a kalóriabevitelt – és a hatás máris érzékelhető lesz. A King Kong képes hatékonyan elégetni a zsírt, segít kialakítani az izmokat, és ennek köszönhetően karcsúsítja és szépíti a testet. Javítja a test “összetételét”: a zsírszövetek kárára építi az izomzatot. Adagolása megegyezik a Gynex-ével.

Az anyagcsere tökéletesítésében, valamint a zsír lebontásában nagy segítségünkre lehet a kiegészítő készítmények közül a Celitin. Segít leküzdeni a fáradtságot, javítja a zsíranyagcserét, vagyis csökkenti a koleszterinszintet, amely a legtöbb embernél (főleg a túlsúlyban szenvedőknél) magasabb a kelleténél. A Celitin általános adagja naponta 1 kapszula (reggel). Ez később növelhető napi 2 kapszulára (reggel és délben bevéve).

A testi aktivitás növelése kapcsán megemlítem még az Artrin krémet, amit a fájó ízületek, szalagok, izmok területére és a hátra szokás kenni. Az Artrin segít a fizikai terhelés, sportolás okozta izomláz és az ízületi fájdalom kialakulásának megelőzésében is.

Az izomfáradtság leküzdésére, továbbá a csontok és az izmok, illetve az egész test regenerálása céljából mindenképpen érdemes kihasználni a Balneol előnyeit. A természetes humátokat tartalmazó készítmény adagolása a következő: 1/2-1 mérőkupaknyi Balneol egy kád vízbe. A fürdővízet 34-36 ºC hőmérsékletűre készítsük. Ha szeretnénk fokozni az izomlazító hatást, a víz lehet 36-38 Celsius-fokos is.

Dr. Július Šípoš